Stef De Vadder

Stef is  in 1970 geboren te Leuven. Sinds 1999 woont hij in Kortenaken waar hij een praktijk als dierenarts heeft. Hij is vader van 3 kinderen, die alle 3 groot geworden zijn  in onze mooie gemeente.

De volgende 6 jaar wil hij zich inzetten om het toerisme beter te promoten: plattelandstoerisme, en meer bepaald de activiteiten die met onze fruitteelt verbonden zijn: bloesemwandelingen, oogstfeesten,… Op dat vlak heeft het Hageland nog heel wat te leren van Haspengouw. We hebben immers dezelfde troeven, maar komen er minder mee naar buiten.

Stef wil zich ook inzetten om van Kortenaken een duurzame gemeente te helpen maken. In de eerste plaats door een eigen duurzaam gemeentebeleid, maar zeker ook door de bevolking voldoende informatie te geven over hoe ieder voor zich, een deeltje duurzaamheid kan realiseren (info-avonden over energiebeheer, infrarood metingen, maar ook informatie over o.a.  composteren, duurzaam bouwen, alternatieven voor onkruidbestrijdingsmiddelen,…). Ook hier zijn informeren en ondersteunen dé sleutelwoorden  voor een geslaagd participatief beleid.

Hij is zoals zo velen onder ons ook bezorgd om verkeersveiligheid. Overdreven snelheid moet vermeden worden op onze landelijke wegen. Goed doordachte aanpassingen aan infrastructuur zijn een eerste manier om de veiligheid van onze wegen te verhogen, maar waar en wanneer dit nodig is, moeten gerichte controles de overtreders van de baan kunnen halen.

Tot slot is hij (logischerwijs) vanuit zijn professionele invalshoek natuurlijk betrokken bij alles wat dierwelzijn betreft.