Nadine Veulemans

Nadine woont in de Tiensestraat te Kortenaken. In haar jeugdige jaren was ze lid en bestuurslid van de Kortenaakse KLJ-afdeling. Later heeft ze zich o.a. ingezet voor de vrijwaring van onze regio tegen het opslaan van kernafval en stichtte ze begin jaren '90 het "Red de Velpe"-comité tegen de rechttrekking en buffering van onze mooie rivier.

Ze studeerde af als regentes Engels, geschiedenis en aardrijkskunde. Daarna ging ze als parlementair medewerkster aan de slag bij volksvertegenwoordiger Willy Kuijpers van de Volksunie. Toen Willy met pensioen ging, vond ze werk als directiesecretaresse bij de staf van de toenmalige Rijkswacht in Brussel en vier jaar later bij de federale politie van het arrondissement Leuven.

Thuis, na het overlijden van haar moeder nu tien jaar geleden zorgt ze, met de hulp van een goede groep hulpverleners, voor haar zwaar gehandicapte zus en haar dementerende vader.

Ondertussen hielp ze de N-VA oprichten in Kortenaken. Dat dit een succes geworden is bewijst onze deelname aan de meerderheid met drie zetels. Als schepen van cultuur, erfgoed, toerisme, bib en noord-zuid heeft ze zich graag voor onze gemeente ingezet. Ze denkt met genoegen terug aan onze erfgoeddagen, bloesemzondagen, klassieke muziek en zoveel meer. Dat bruisende Kortenaken wenst ze, samen met jullie, verder te dienen.