Inge Van Mol

De eerste 23 jaar van haar leven bracht ze door in Heverlee. Ze liep school in het Heilig Hartinstituut en studeerde af in de richting Moderne Talen aan de KHL. Ze leerde Patrick Bruyninckx kennen en settelde zich in oktober 2002 in het landelijke Kortenaken. Met de komst van zoon Pieter (2005) en dochter Paulien (2008) werd hun gezin compleet..

De meesten kennen haar echter als 'die van de bakker'. Zeven jaar lang was ze werkzaam bij bakkerij Lavrijs.

Toen we haar vroegen om deel te nemen aan de verkiezingen, moest ze niet lang nadenken. Ze wou de politiek eens van de andere kant bekijken en mee helpen om de dingen te veranderen.

Haar verplaatsingen doet ze bijna altijd met haar fiets. Die kent iedereen waarschijnlijk: het mandje vooraan en de kleurrijke fietstassen uit de lokale geschenkenwinkel achteraan vallen nogal op. Toch voelt ze zich niet altijd even veilig op haar fiets als automobilisten veel te dicht en veel te hard langs haar scheuren.

Er werden in het verleden reeds inspanningen geleverd om fietspaden aan te leggen en/of te verbeteren. Maar Inge vindt dat er altijd nog wat extra fietspaden of bereidbare paadjes tussen onze talrijke velden aangelegd kunnen worden zodat meer kinderen op de fiets veilig naar school kunnen.

Als jullie het wensen, zet Inge er haar schouders mee onder!