Danny Struys

Danny woont samen met zijn twee jong volwassenen Davy en Gert in de Schansstraat 84 in Kortenaken.  Sinds 1998 is hij weduwnaar.  Hij behaalde het diploma graduaat klimatisatie te Kortrijk.  In 1987 is hij in het bedrijf van zijn vader Georges, installateur verwarming en sanitair, gestapt.  Momenteel runnen zijn broer en Danny de zaak.

Hij is nog steeds voorzitter van Bedrijfvig Kortenaken, een vereniging van de zelfstandigen van Kortenaken, die ijvert voor een samenwerking tussen bedrijven en verenigingen van Kortenaken.  Momenteel staan de activiteiten on hold. Binnenkort wordt er een evaluatie gemaakt.  Hij staat nog altijd achter het doel van de vereniging.

Een gemakkelijke toegang van burger tot bestuur vindt hij zeer belangrijk.  Hij veronderstelt dat tegenwoordig toch meer dan 80% overweg kan met de computer (o.a. Facebook).  Er is nood aan een platform, bv. via de gemeentelijke website, waarop de burger eenvoudig terecht kan met zijn noden en verzuchtingen.  Dit moet dan wel zeer strikt verwerkt en opgevolgd worden.

Ruimtelijke ordening is zeer belangrijk voor de toekomst.  Hoe willen wij dat Kortenaken gaat evolueren voor onszelf en vooral voor de generaties na ons.  De Gecoro, waarvan hij lid is, is een adviesraad die haar steentje hiertoe kan bijdragen.  Het gemeentebestuur houdt meestal ook rekening  met de adviezen  van deze raad, zodat ieders belangen zo correct mogelijk behartigd worden.

Een ondernemersgezind gemeentelijk beleid,   beginnende met een accurate lijst van de huidige ondernemers in alle categorieën. Momenteel wordt er een aanzet gegeven tot een ondernemersinitiatief  Economie 2020.  Dit is zeer lovenswaardig maar hij had dit graag zien starten vanuit de ondernemers zelf.